امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 18581
  پرینتخانه » شهرداری انزلی تاریخ انتشار : 15 اکتبر 2017 - 12:47 | 210 بازدید | ارسال توسط :

مراسم معارفه رسمی شهردار بندرانزلی

در ابتدای این مراسم که صبح امروز با حضور مسئولان استانی وشهری در سالن اداره ارشاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد، امیر احمدی فرد، ریاست محترم شورای اسلامی شهر بندر انزلی ضمن خیر مقدم به حضارمحترم  شوراها را ارکان مهم اداره شهرها دانست وگفت : حضور ۷۷ درصدی مردم، روز ۲۹ اردیبهشت در پای صندوق های رای […]

در ابتدای این مراسم که صبح امروز با حضور مسئولان استانی وشهری در سالن اداره ارشاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد، امیر احمدی فرد، ریاست محترم شورای اسلامی شهر بندر انزلی ضمن خیر مقدم به حضارمحترم  شوراها را ارکان مهم اداره شهرها دانست وگفت : حضور ۷۷ درصدی مردم، روز ۲۹ اردیبهشت در پای صندوق های رای نشان داد که مردم خواستار تغییر در مدیریت شهر هستند، ما به عنوان شورای منتخب، پیام مردم را شنیدیم و از همان روز فعالیت خود را آغاز نمودیم ،به عنوان اولین قدم برای انتخاب شهردار، فراخوان داده، معیار ها و ملاک های مورد نظر را بیان نمودیم ،در نتیجه  ۲۳ نفر در این فراخوان شرکت و رزومه خود را ارائه نمودند ،  ۷ نفر از افرادی که به معیارهای ما نزدیک تر بودند انتخاب و حدود ۳۰ ساعت به برنامه های آنها در حضور شهروندان گوش دادیم ؛ امروز خوشحالم که کسی بر کرسی شهرداری بندرانزلی می نشیند که تجربه سالها شهرداری در شهرهای مختلف را در کارنامه خود دارد و از این تجربه در مدیریت شهر بندرانزلی استفاده خواهد نمود.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی افزود:دکتر پورقربان یکی از شهرداران موفق استان در درآمد زایی  شهرداری بوده و نه تنها بودجه شهر های مورد تصدی خویش را محقق نموده بلکه افزایش چشم گیر داده است و ما امیدواریم با مدیریت ایشان مردم بار دیگر با شهرداری آشتی نموده و در خصوص برنامه های کوتاه و بلند مدت شهری شاهد ارتباط نزدیک مردم و خصوصا فرهیختگان شهر با شهرداری باشیم

 

دکتر مومنی زاده ،فرماندار بندرانزلی با گرامی داشت یاد شهدای ۲۳ مهر سال ۵۸ بندرانزلی  و تشکر از حضور مهمانان و امام جمعه محترم در این مراسم گفت : اعتقاد دارم که برای همه ما رعایت اخلاق در تمام شئونات زندگی واجب است، لذا وظیفه خود می دانم از عملکرد همه مسئولین و خصوصا از تمام کسانی که در شورای چهارم فعالیت نمودند و از شهرداران گذشته خصوصا آقای مهندس پورشعبان  وآقای فکور ،با وجود تمام نکات مثبت و منفی عملکرد ایشان  تشکر و قدر دانی نمایم،  همچنین از مهندس رضواندل که طی این مدت کوتاه زحمات زیادی کشیدند تشکر ویژه دارم.
از نماینده محترم شهر تشکر میکنم و تقاضا می کنم بیش از گذشته شهرداری را یاری کنند تا به نقطه ای که استحقاق این شهر و مردمش است دست یابیم.
فرماندار بندرانزلی با اشاره به این نکته که صاحب اصلی شهر مردم هستند افزود: اعتقاد دارم نگاه ما در مدیریت شهری باید شهروند محور باشد، سیاست های شورا و شهرداری در جهت تکریم شهروندان باشد ،برنامه های شهرداری باید توسعه گرا و بدور از روزمرگی باشد تا شاهد یک تحول اساسی به نفع مردم باشیم .

وی ادامه داد: در برنامه ریزی ها  از همه ظرفیت های موجود مردم ، از زنان ،جوانان ،پزشکلان، مهندسان و…استفاده کنیم به  مدیریت شهری در همه ابعاد اقتصادی فرهنگی و…نگاه کنیم راه توسعه شهرستان از راه توسعه شهر  می گذرد ،اگر شاهد تحول در شهر باشیم شاهد تحول شهرستان خواهیم بود.

خانم میر سیدی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان گیلان، انزلی را بهشتی که باید قدرش را دانست خواند و گفت این وظیفه فرد فرد ما است که در این امر مهم یاریگر شهرداری باشیم.

وی با اشاره به سه لایحه مهم در دولت تدبیر و امید، مدیریت جامع شهری،درآمد پایدار شهری ،شورای اداری استخدامی شهرداریها و تثبیت نیرو در شهرداری گفت تعامل با ادارات رمز موفقیت شهردارهاست .وی افزود: از شهرداران می خواهم برنامه ۵ ساله داشته و حقوق شهروندی را رعایت نمایند، ارتقای شاخص های فرهنگی ، اجتماعی در کنار فعالیت های عمرانی از وظایف مهم شهرداری هاست.

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم با اشاره به اینکه همه ما مسئولیت داریم یک تمدن بزرگ اسلامی رقم بزنیم گفت :اگر بخواهیم برای تمدن سازی حرکت کنیم لازم است از همه ظرفیت های مادی و معنوی کشور استفاده کنیم.
وی افزود همان قدر که وظیفه داریم شهر را بسازیم به همان نسبت وظیفه داریم معماری اسلامی و ایرانی که نیازجامعه ما است را تامین کنیم. نکته مهم در مجموعه شهرداری فرهنگ سازی در جامعه و توجه به انسان هاست ، برای ساختن تمدن باید فرهنگ مردم را بسازیم.

حسن پورقربان ، شهردار منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندرانزلی در این جلسه ضمن تشکر و سپاس از اعضای محترم شورا گفت: مطمئن باشید اقدامات ماندگاری برای این شهربه ثمر خواهم رساند تا کارنامه درخشانی برای حسن پورقربان به ثبت برسانم ، ایشان ضمن تشکر از مهندس رضواندل وپرسنل شهرداری  گفت :من از لنگرود، شهری تاریخی، دریایی و فرهیخته آمدم که همسایه خوبی برای انزلی است ، در انزلی محله لنگرود متولد شدم ، این دو شهر تشابهات زیادی بهم دارند و من با محیط و شرایط انزلی کاملا آشنا هستم .

وی ادامه داد :به خود می بالم که به عنوان مدیر ،حرفی برای گفتن دارم و گواه این ادعا کارنامه من است. اینک این قول را می دهم در زیباسازی انزلی دریغ نورزم و پا به پای مسئولین شهری و استانی با هدف کار و با تلاش مضاعف مبلمان شهری انزلی را به برندی جهانی تبدیل خواهیم کرد.
انزلی نیازمند توجه بیشتر است و هنوز ظرفیت واقعی آن بارور نشده است لذا از همین حالا آمادگی خود در خدمت رسانی درطول شبانه روز را اعلام می نمایم.

شهردار بندرانزلی ارتقای سیمای ظاهری ، ترمیم آسفالت، تعامل با دستگاه های اجرایی ،مدیریت یکپارچه شهری ،افزایش سرانه فضای سبز، توجه به امور ورزشی، تفکیک زباله از مبدا، حضور چهره به چهره در کنار مردم ،تکمیل پروژه های نیمه تمام، ترافیک شهری، نگاه عدالت محور به تمام ۴۲ محله انزلی ،ساخت شهربازی سر پوشیده ، ساماندهی گورستان ، ایجاد درآمد پایدار، ساخت  پارکینگ ،ساماندهی کارخانه اسفالت و کمپوست ،تنطیم برنامه ۱۴۰۰ ،افزایش ساعت مفید کار در شهرداری،ساماندهی آب های سطحی را از رئوس برنامه های خود عنوان نمود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.