امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 18537
  پرینتخانه » آخرین اخبار, خبر مهم, دسته‌بندی نشده, سیاسی, شهرداری رشت تاریخ انتشار : 14 فوریه 2018 - 14:04 | 72 بازدید | ارسال توسط :

دکتر نصرتی در دیدار با پیمانکاران بومی: می خواهیم شهرداری معتبر و آبرومند باشد تا حضور سرمایه گذاران تداوم یابد

دکتر نصرتی با بیان اینکه سرمایه گذار برای اجرای پروژه ها زمانی به شهر ورود می کند که زیرساختها فراهم باشد افزود: برای ورود سرمایه گذار در بخش رودخانه های شهر باید ابتدا حاکمیت، بخشی از مشکلات زیست محیطی را حل کند. در گذشته قراردادهای عمرانی بدون پشتوانه مالی بسته شد / توان مالی شهرداری […]

دکتر نصرتی در دیدار با پیمانکاران بومی: می خواهیم شهرداری معتبر و آبرومند باشد تا حضور سرمایه گذاران تداوم یابد

دکتر نصرتی با بیان اینکه سرمایه گذار برای اجرای پروژه ها زمانی به شهر ورود می کند که زیرساختها فراهم باشد افزود: برای ورود سرمایه گذار در بخش رودخانه های شهر باید ابتدا حاکمیت، بخشی از مشکلات زیست محیطی را حل کند.

در گذشته قراردادهای عمرانی بدون پشتوانه مالی بسته شد / توان مالی شهرداری را برای تعریف پروژه ها می سنجیم

شهردار رشت با تاکید بر نیاز ورود سرمایه گذاران و پیمانکاران در بخش های مختلف گفت: مذاکرات با دستگاهها و بخش های مختلف برای تسریع فعالیتهای سرمایه گذاران انجام می شود.

مسعود نصرتی با بیان اینکه ما آمادگی کامل داریم و منتظر ایده ها و همراهی سرمایه گذاران هستیم خاطرنشان کرد: اگر همدلی و مذاکره را پیش بگیریم سرمایه گذار در استان گیلان کم نیست و می شود کارهای خوبی انجام داد.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: سعی ما این است که در حد توان پروژه ها را تعریف کنیم و توانمندی تامین مالی شهرداری رشت را بسنجیم.

نصرتی افزود: نگاه شهرداری رشت رو به گذشته نیست و همه مسائل با نگاه به آینده است هرچند گذشته را نمی شود کتمان کرد.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: در گذشته قراردادهای عمرانی بدون پشتوانه مالی بسته شد و این خود باعث نارضایتی مردم و پیمانکاران و شهرداری شد ما نمی خواهیم تنها قرارداد منعقد شود و به دنبال انجام کار هستیم .

می خواهیم شهرداری معتبر و آبرومند باشد تا حضور سرمایه گذاران تداوم یابد

وی تصریح کرد: می خواهیم شهرداری آبرو داشته باشد و همکاری ما کوتاه مدت نباشد تا شهرداری بتواند ۶ ماه و ۲ سال دیگر نیز با شما پیمانکاران کار کند و مسلماً شما نیز تنها در صورتی حاضر به همکاری با شهرداری هستید که آینده روشنی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید شفاف عمل کنیم افزود: بدهکاری شهرداری باید به حدی باشد که بتوان آن را تحمل و برای آن برنامه ریزی کرد و ما می خواهیم با شما صادقانه کار کنیم تا شهرداری رشت پیش شما معتبر باشد و ما نیز بتوانیم از ظرفیت پیمانکاران و سرمایه گذاران استفاده کنیم

شهردار رشت با تاکید بر اینکه باید شرایط را پذیرفت گفت: باید روش برای کار تعریف کرد و مسالمت آمیز حرکت کرد تا این چرخ بچرخد و مردم منتظر تسریع روند اجرای پروژه ها هستند و با حرف زدن کاری پیش نمی رود.

نصرتی افزود: اگر پروژه ای زمین گیر شود ما بدهکار اجتماعی می شویم؛ گاهی به مدیران شهرداری می گویم من با احساس تعلق سازمانی به شهرداری کارها را پیش می برم و برایم مهم است که از بیرون چطور به شهرداری نگاه می کنند. اینکه به شهرداری نگاه خوبی نباشد شایسته نیست و باید اعتماد وجود داشته باشد و برای شکستن این سد باید راهکارهایی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: گیلان ویژگی های بسیاری دارد و اگر سرمایه گذار وارد شهر نشود حتما یک جای کار می لنگد و نیاز به بررسی است.

برای پرداخت بدهی ها به پیمانکاران ساز و کاری تعریف شده است

شهردار رشت تصریح کرد: برای پرداخت بدهی ها به پیمانکاران ساز و کاری تعریف شده است و مطالبات پیمانکاران ساماندهی می شود و به دنبال این هستیم که از همه ظرفیت سرمایه گذاران بهره مند شویم.

وی گفت: باید کارها با برنامه و کارشناسی شده پیش رود و رودخانه های رشت اگر در طرح جامع ۴۰ سال پیش شهر به خوبی دیده می شد امروز مشکل فاضلاب نداشت.

نصرتی افزود: می شود پروژه های مناسب برای حاشیه رودخانه ها تعریف کرد و مردم و بازاریان را سهام دار کرد. ‌راهکار بسیار است و نیاز به مشارکت و همدلی به دور از اختلاف سلیقه ها بود.

در ادامه جلسه رسولی رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از شهردار محترم و حضور شرکتهای برتر استان اعلام کردند حضور پتانسیلهای استان در شرایط فعلی بسیار ارزشمند است .

با توجه به روشهای تأمین که شهرداری در برنامه کاری خود دارد و عشق و علاقه ای که در حضار و دیگر شرکتهای موجود در استان دیده میشود اتفاقات خوبی می توان در این شهر رقم زد . ایشان ضمن تأکید بر اجرای پروژه های دارای اولویت و تقویت چرخه اقتصادی شهر از شهردار درخواست نمود که قراردادهای جاری شهرداری به ثبات رسیده ، تعیین تکلیف شود و ساختار بومی استان توانایی اجرای پروزه های شهری را دارد.
در این جلسه پیمانکاران حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
مشخص شدن پروژه های مدنظر شهرداری و منابع آنها، ارائه راهکارهایی برای پرداخت بدهی های گذشته، رفع معارض پروژه ها قبل از اجرا، تعیین تکلیف پروژه های مسکوت و نحوه پرداخت ها در پیمانها و قراردادهای جدید از جمله مواردی بود که پیمانکاران در این جلسه مطرح کردند.

در ادامه این جلسه در مورد نحوه همکاری و روشهای سرمایه گذاری برای پاکسازی و جمع آوری فاضلاب رودخانه های رشت بحث و گفتگو شد.

رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت و مریم گل احضار رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت میر غفاری مدیر کنترل و نظارت بر پروژ های عمرانی جمعی از مدیران عامل و نمایندگان شرکت های رتبه برتر امور عمرانی استان گیلان حاضر در این جلسه بودند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.